Kunstmatige intelligentie kan leraren en onderwijsondersteuners helpen bij hun werk. Hoe dan? Dat vertellen ai-experts Bas Hummel en Robbert van Empel aan het Onderwijsblad
Kunstmatige intelligentie kan leraren en onderwijsondersteuners helpen bij hun werk. Hoe dan? Dat vertellen ai-experts Bas Hummel en Robbert van Empel aan het Onderwijsblad
De afgelopen periode hebben de kernteams van Nederlands en Rekenen en wiskunde hard gewerkt aan het raamwerk en de eerste uitwerking van een aantal kernconcepten voor hun leergebied. Een eerste versie van deze (tussen)producten is door elk van de leergebieden voorgelegd aan een advieskring
Het Nederlandse onderwijs bloeit wanneer alle talenten kunnen gedijen. Als Alliantie Divers voor de klas nodigen we jullie uit voor een inspirerende middag waarin we samenverkennen hoe we ons onderwijs nog meer toegankelijk en inclusief kunnen maken. Meer talent in het onderwijs dus!
Lees verderScholen in het primair onderwijs maken bewuste keuzes in het curriculum. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de Inspectie van het Onderwijs op 8 basisscholen
Tijdens het debat over de onderwijsbegroting heeft D66-Kamerlid Ilana Rooderkerk een breed gesteunde motie ingediend om de bezuiniging op de onderwijskansenregeling voor kwetsbare leerlingen terug te draaien
Administratieve barrières wegnemen, de beschikbaarheid verbeteren, de ouderbijdrage substantieel verlagen en het vertrouwen vergroten, kunnen de deelname aan voorschoolse educatie bevorderen
In de onderwijsregio’s werken partnerschappen samen aan het begeleiden en opleiden van leerkrachten. Maar hoe zorg je ervoor dat je gezamenlijk de kwaliteit op peil houdt? Met het nieuwe Kwaliteitskader Samen Opleiden in de Onderwijsregio kunnen de partners vooruit
De vraag naar speciaal onderwijs neemt toe en dat is geen goed nieuws. Het past niet bij het streven naar passend onderwijs. Op verzoek van de Tweede Kamer bereidt de Onderwijsraad daarom een advies voor over het speciaal onderwijs
Demissionair staatssecretaris Mariëlle Paul (funderend onderwijs) wil de structurele middelen voor de programma’s School en Omgeving, Schoolmaaltijden en Brugfunctionaris vanaf 2029
Gepest worden om wie je bent of wat je leuk vindt. Ongewenste seksuele opmerkingen of intimidatie. Geen enkele leerling of leraar mag hiermee te maken krijgen