15 november 2018 16:21 ‐ Bron: Vosabb

Laat leraren zelf voortouw nemen bij professionalisering

Dat adviseert Alexander Rinnooy Kan in zijn verkenning naar kwaliteitstverbetering van leraren.

Lees verder


14 november 2018 10:20 ‐ Bron:

Weblog Barbara de Kort

Aansluiten bij de belevingswereld

Het is zo’n vertrouwde pedagogisch-didactische term: aansluiten bij de belevingswereld van de kinderen. 

Lees verder



14 november 2018 10:18 ‐ Bron: AOb

AOb past voor landelijk overleg over lerarentekort

De AOb sluit niet aan bij het landelijk overleg over het lerarentekort. De maat is nu vol nu het ministerie de bevoegdheidseisen in het PO loslaat.

Lees verder


14 november 2018 08:00 ‐ Bron: NOS

De rekentoets: hoe zat het ook alweer?

De rekentoets in het voortgezet onderwijs is al bijna tien jaar een discussiepunt in de politiek.

Lees verder


13 november 2018 10:35 ‐ Bron: Platform Samen Opleiden

Uitkomsten gesprekstafels samen opleiden en professionaliseren

In de eerste helft van 2018 hebben er een achttal gesprekken plaatsgevonden. Zo'n 100 bestuurders, opleidingsmanagers, projectleiders, schooldirecteuren en lectoren hebben hieraan deelgenomen.

Lees verder


12 november 2018 09:30 ‐ Bron: LKCA

Minister Slob devalueert de waarde van cultuuronderwijs

Kunst en cultuur haal je niet zo maar uit de kern en onbevoegde kunstenaars horen niet voor de klas.

Lees verder


12 november 2018 09:28 ‐ Bron: Volkskrant

Wie gaat zich spontaan bezighouden met pedagogiek en didactiek

Column: Aleid Truijens

Lees verder


12 november 2018 08:00 ‐ Bron: Rijksoverheid

Scholen mogen zelf rekenexamen maken

Middelbare scholen en mbo-instellingen mogen voortaan zelf rekenexamens maken. Daarmee komt een einde aan de landelijk verplichte rekentoets.

Lees verder


09 november 2018 10:43 ‐ Bron: NOS

Slob: in noodgevallen les handenarbeid door een kunstenaar

Basisscholen die kampen met een tekort aan leraren kunnen bijv een kunstenaar handenarbeid laten geven.

Lees verder


09 november 2018 10:12 ‐ Bron: Volkskrant

Advies docentenopleiding: iedere leraar dezelfde basis, daarna specialisatie

Een onderwijsbevoegdheid zou voor iedereen dezelfde brede basis moeten hebben.

Lees verder


Actueel

In het archief

Tevreden met pabo 5 nov