Hoe kun je als school of stichting het werken aan onderwijskwaliteit versterken met praktijkgericht onderzoek? Twee recente voorbeelden laten zien hoe je met kleine interventies een grote beweging op gang kunt brengen
Hoe kun je als school of stichting het werken aan onderwijskwaliteit versterken met praktijkgericht onderzoek? Twee recente voorbeelden laten zien hoe je met kleine interventies een grote beweging op gang kunt brengen
Nu de landelijke bekwaamheidseisen worden herijkt en de SLO-doelen worden vernieuwd, wordt ook de kennisbasis van de pabo’s herzien. Dat is voor veel pabo’s reden om het curriculum grondig te aan te passen
De afgelopen maanden heeft OCW gesprekken gevoerd met schoolbesturen, gemeenten, de PO-Raad en andere sectororganisaties over kleine scholen
Kunstmatige intelligentie kan leraren en onderwijsondersteuners helpen bij hun werk. Hoe dan? Dat vertellen ai-experts Bas Hummel en Robbert van Empel aan het Onderwijsblad
De afgelopen periode hebben de kernteams van Nederlands en Rekenen en wiskunde hard gewerkt aan het raamwerk en de eerste uitwerking van een aantal kernconcepten voor hun leergebied. Een eerste versie van deze (tussen)producten is door elk van de leergebieden voorgelegd aan een advieskring
Het Nederlandse onderwijs bloeit wanneer alle talenten kunnen gedijen. Als Alliantie Divers voor de klas nodigen we jullie uit voor een inspirerende middag waarin we samenverkennen hoe we ons onderwijs nog meer toegankelijk en inclusief kunnen maken. Meer talent in het onderwijs dus!
Lees verderScholen in het primair onderwijs maken bewuste keuzes in het curriculum. Dit blijkt uit een recent onderzoek van de Inspectie van het Onderwijs op 8 basisscholen
Tijdens het debat over de onderwijsbegroting heeft D66-Kamerlid Ilana Rooderkerk een breed gesteunde motie ingediend om de bezuiniging op de onderwijskansenregeling voor kwetsbare leerlingen terug te draaien
Administratieve barrières wegnemen, de beschikbaarheid verbeteren, de ouderbijdrage substantieel verlagen en het vertrouwen vergroten, kunnen de deelname aan voorschoolse educatie bevorderen
In de onderwijsregio’s werken partnerschappen samen aan het begeleiden en opleiden van leerkrachten. Maar hoe zorg je ervoor dat je gezamenlijk de kwaliteit op peil houdt? Met het nieuwe Kwaliteitskader Samen Opleiden in de Onderwijsregio kunnen de partners vooruit