Prentenboeken voorlezen aan kleuters heeft een licht positief effect op hun reken-wiskundig begrip, blijkt uit onderzoek. Vooral als de kleuters ook reken-wiskundige activiteiten uitvoeren die te maken hebben met het gekozen boek
Prentenboeken voorlezen aan kleuters heeft een licht positief effect op hun reken-wiskundig begrip, blijkt uit onderzoek. Vooral als de kleuters ook reken-wiskundige activiteiten uitvoeren die te maken hebben met het gekozen boek
Hoe beoordeel je leeruitkomsten op een manier die ruimte biedt aan verschillende leerwegen en vormen van leren op de werkplek? En wat vraagt dit van begeleiders en opleiders in de praktijk? Rond deze vragen organiseren we op dinsdag 3 maart een werksessie
Onlangs is de website voor de Nationale Aanpak Professionalisering Leraren (NAPL) gelanceerd. Op de website wordt de laatste informatie over het groeifondsprogramma gedeeld. Daarnaast is het nu ook mogelijk om je te abonneren op een nieuwsbrief
Graag nodigen we u uit om deel te nemen aan de digitale informatiebijeenkomst over de herijking van de kennisbasis Burgerschap. Tijdens deze bijeenkomst is er specifiek aandacht voor de voortgang van de herijking
In 2027 krijgen scholen structureel €182 per leerling per jaar om de basisvaardigheden te versterken. Dat is het belangrijkste nieuws uit de zevende voortgangsbrief van het Masterplan Basisvaardigheden, die afgelopen week verscheen
Paarse vrijdag staat weer voor de deur. Al sinds 2010 wordt in Nederland elke tweede vrijdag van december aandacht besteed aan diversiteit en jezelf zijn. Ook op 12 december kleuren weer een heleboel scholen paars om seksuele en genderdiversiteit te vieren
Kinderen moeten in de klas beter leren lezen, schrijven en rekenen, schrijft een nieuwe wet voor waarmee de Tweede Kamer heeft ingestemd. Het gaat om een vernieuwing van de zogeheten kerndoelen, waarin staat waaraan de lesprogramma's van scholen moeten voldoen
Het Landelijk Platform Nascholing Primair Onderwijs (LPNPO) meldt een stevige stijging in de aanmeldingen 2025 in vergelijking tot 2024. In het totaal gaat het om 14% meer cursisten die een phbo opleiding volgen bij een Hogeschool. In 2025-2026 nemen ruim 2000 leerkrachten deel aan één van de registeropleidingen
Het primair onderwijs in Flevoland kampt met het grootste lerarentekort van Nederland. Vooral in Almere en Lelystad is de nood hoog. Scholen hebben dagelijks moeite om voldoende gekwalificeerd personeel voor de klas te krijgen