Duurzame PABO bestaat 20 jaar! Dat vieren we op 16 januari met een jubileumconferentie bij de Thomas More Hogeschool. Dit doen we in samenwerking met Coöperatie Leren voor Morgen
Duurzame PABO bestaat 20 jaar! Dat vieren we op 16 januari met een jubileumconferentie bij de Thomas More Hogeschool. Dit doen we in samenwerking met Coöperatie Leren voor Morgen
Onderwijsprofessionals in het primair onderwijs hebben een overwegend positief beeld van zij-instromende schoolleiders. Dit is vooral zo binnen scholen die al ervaring hebben met een zij-instromende schoolleider. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van het Arbeidsmarktplatform PO
Er zijn aanwijzingen dat peuter-kleutergroepen bijdragen aan een soepele overgang naar school. Peuters profiteren van een hogere educatieve kwaliteit en kunnen zich optrekken aan de kleuters
Tien maatschappelijke organisaties roepen het kabinet op vast te houden aan de plannen voor een nieuw kinderopvangstelsel. In het stelsel verdwijnt de kinderopvangtoeslag en komt er meer financiële regulering voor kinderopvangaanbieders
Extra spellinginstructie, aandacht voor woordstructuur, blijven oefenen met encoderen en werken aan spellingbewustzijn hebben een positief effect, blijkt uit de internationale wetenschappelijke literatuur
Recent verscheen de nieuwste editie van de Teaching and Learning International Survey (TALIS). Als onderdeel van de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling (OESO) wordt iedere vijf jaar een onderzoek uitgezet naar de werkbeleving van leraren en schoolleiders
Op woensdag 4 februari 2026 organiseren wij, LEJK en LEPOVO, ons gezamenlijke symposium ‘Van peuter tot puber: werk maken van kansrijke overgangen’.Als Expertisecentra voor het Jonge Kind en po-vo richten wij ons op kennis die bijdraagt aan een ononderbroken ontwikkeling van kinderen en het bevorderen van gelijke kansen
Informatiebijeenkomst Herijking kennisbases pabo - leergebied Bewegen en Sport
Graag nodigen we u uit om deel te nemen aan de digitale informatiebijeenkomst over de herijking van de kennisbasis Bewegen en Sport
Leerlingen doen actiever mee aan de les wanneer de leraar hen willekeurig beurten geeft (cold calling). Bovendien worden de beurten op die manier gelijkmatiger over de klas verdeeld. Beide factoren dragen bij aan leerwinst
Nederlandse leraren zijn zeer positief over hun beroep, de school en het salaris. Dat blijkt uit het internationale TALIS-onderzoek (Teaching and Learning International Survey). TALIS wordt elke vijf jaar uitgevoerd